جشن عید غدیر با سخنرانی دکتر حصام العماد

 

مراسم جشن بزرگ غدیر در جهرم در حال برگزاری است. از جمله بخش های این مراسم، جشن عید بزرگ غدیر در موسسه آموزش عالی اندیشه جهرم در سالروز میلاد امام هادی(ع)، بود که با شعر خوانی آقای کوهمال در رثای امیرالمومنین، حضرت علی(ع)، مداحی آقای قناعت پیشه در مدح امام هادی(ع) و غدیر و سخنرانی دکتر عصام العماد از کشور یمن که به دین اسلام و تشیع گرویده و یکی از مبلغین بزرگ مذهب تشیع در جهان و با حضور دانشجویان و مسئولین این مرکز برگزار شد.

عصام العباد در سخنان خود در مورد وهابیت و دلایل گمراهی آنها و بیان مثالی در مورد بدلکاری در سینما که کسی کار اصلی و سخت را انجام می دهد ولی به اسم بازیگر آن تمام می شود، مطالبی بیان کرد و گفت: بازیگری، بدل سازی و جایگزینی انسان ها علت گمراهی بشریت است که به دنبال قهرمانان ساختگی و غیر واقعی هستند.  

وی افزود: مسئله جایگزینی، متأسفانه در مورد خداوند نیز اتفاق افتاده و انسان ها کسی غیر از خدا را پرستش می کردند و تا زمان معاصر که زمان بینش و بصیرت بشریت است خداوند 125 هزار پیغمبر را فرستاده است و می فرماید چرا دیگری را می پرستید وقتی که من شما را خلق کرده ام؟ شما با این کار درحق من ظلم کردید.

عصام عماد گفت: امروزه در مناطقی از جهان همچون چین خدا را در رده ی دوم می شناسند و جایگزین برای خداوند برگزیده اند. وی افزود: وقتی برای خداوند هم بدل و جایگزین گذاشته می شود، پس عجیب نیست که امثال وهابیت، حضرت علی(ع) را به عنوان دشمن و معاویه را به عنوان دوست می شناسند و این مشکل بشریت و نه تنها وهابیت است که نسبت به کسانی که حقیقتاً به انسان ها خدمت کرده اند بی تفاوتند و کسانی که به دروغ خود را به جای آنها قرار داده اند تشویق می کنند.  

وی افزود: در مدارس وهابیت، خلفای سه گانه جایگزین امام علی(ع) و عایشه به عنوان بزرگترین قهرمان زن در جهان، جایگزین حضرت فاطمه(س) می شود. در این مدارس نه حضرت علی(ع) الگو برای مردان و نه حضرت فاطمه(س) الگو برای زنان است. وی افزود: در این مدارس به جای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و ... که فرزندان رسول اکرم هستند، فرزندان عمر و منتسبین خلفای اهل سنت به عنوان الگو معرفی می شوند.

وی در ادامه گفت: در فرهنگ امام باقر(ع)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) از شیعیان واقعی به "خواص" سخن به میان آمده حتی اگر این افراد بی سواد باشند و در این فرهنگ "خواص" کسانی اند که فریب جایگزین سازی ها را نخورده باشند و این یعنی بصیرت داشتن که ربطی به سواد ندارد.

وی افزود: کسی که فریب بازیگری ها و جایگزین سازی های وهابیت خورده باشد، حتی اگر دارای سطوح بالای علمی نیز باشد در فرهنگ متعالی اهل بیت(ع)، بصیرت ندارد و از عوام است و کسانی که فریب این بازیگری ها را نخورده باشد، حتی اگر بی سواد باشد، در این فرهنگ، از خواص و دارای بصیرت است.

وی با بیان اینکه وهابیت مکتبی جدید درست کرده که در آن از حضرت فاطمه(س) به عنوان زن نمونه در جهان، سخنی گفته نمی شود ابراز داشت: در کنفرانس بین المللی زنان که در انگلستان برگزار شد، مسیحیان، حضرت مریم را به عنوان زن نمونه بشریت معرفی کردند ولی متأسفانه غیر شیعیانی که در آن کنفرانس بودند عایشه را زن بزرگ اسلام معرفی کردند چون در مکتب وهابیت از دوران کودکی سخنی از حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه گفته نمی شود.

عصام العباد گفت: ایجاد وهابیت به تعبیر دکتر شریعتی درست کردن مکتب در مقابل مکتب و مذهب در مقابل مذهب است که متأسفانه تا به امروز حتی برخی مسلمانان نیز فریب خورده اند و تنها مکتبی که تاکنون فریب وهابیت نخورده، مکتب اهل بیت(ع)، یعنی مکتب تشیع است.

وی روایتی از کتب معتبر وهابیت از عایشه را مورد اشاره قرار داد که در آن خود عایشه سرور زنان را حضرت مریم(ع)، حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه نام می برد، درصورتی که حاکمان آن زمان مثل معاویه، عایشه را اینگونه بزرگ کرده و به دورغ به عنوان زن بزرگ در اسلام معرفی کرده اند.

وی در تشریح قهرمان سازی در مکتب وهابیت با بیان روایت دیگری از کتب بسیار معتبر وهابیت، ابراز داشت: از عایشه نقل شده که آیه ی تطهیر در قرآن کریم برای اهل کتاب است، و او در پاسخ به اینکه اهل کتاب کیست؟ می گوید حضرت محمد(ص)، علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع). العماد افزود: حتی خود عایشه هم مطهر بودن را در مورد خود تکذیب می کند ولی در مکتب وهابیت بدل سازی کرده اند و عایشه را از مطهرین گفته اند و یا مقدس ترین افراد بعد از پیامبر(ص) را به دروغ، فرزند عمر گفته اند.

وی در ادامه در مورد جایگزینی حضرت صاحب الزمان(عج) و دیگر ائمه(ع) در مکتب وهابیت نیز سخن گفت و گفت: در زمان کنونی نیز این بدل سازی های غیر واقعی و دروغین ادامه دارد. وی با اشاره به قیام و نهضت امام خمینی(ره) افزود: وقتی که سیاستمدارانی که از مکتب معاویه پیروی می کنند دیدند که فرزندی از فرزندان امام حسین(ع) قیام کرد و جهان بیدار شد، جای گزینی برای ایشان درست کردند.

وی در ادامه گفت: اگر امام خمینی(ره) قیام نمی کرد، امروز عربستان سعودی یکی از لائیک ترین کشورهای عرب شده بود چون قرار بود که دین از حکومت عربستان توسط آمریکا حذف شود.

وی در توضیح جایگزین سازی برای امام راحل توسط وهابیت، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، وهابیت در اقلیت بود و کمتر از آنها خبری بود و وقتی که امام خمینی(ره) قیام کرد به عربستان سعودی گفته شد که شما نمی توانید مکتب لائیک را مقابل مکتب دینی داشته باشید، پس مکتب وهابیت را تقویت کنید تا مقابل امام خمینی(ره) بایستید. در همین راستا و با وجود جایگاه مردمی امام و شعارهای جذاب مثل مرگ بر آمریکا، آنها نیز بن لادن را جایگزین امام راحل و سپس رهبر انقلاب کردند و در مدارس وهابیت، دشمنی امام و رهبری با آمریکا، تکذیب می شد و دشمن واقعی آمریکا را بن لادن معرفی می کنند که با آمریکا جنگید.

عصام العباد در بخشی از سخنانش گفت: من بوسیله شیخ مفید از علمای شیعه و جانشینان امام زمان(عج) شیعه شدم، چون می خواستم علیه او کتاب بنویسم و با جمع آوری کتاب های شیخ مفید و مطالعه آنها متوجه شدم که او تمامی شبهاتی که امروزه توسط وهابیت مطرح می شود را پاسخ داده است بنابراین آنچه را علیه او نوشته بودم از بین برده و شیعه شدم.

عصام العماد در بخشی از سخنان خود که به پرسش و پاسخ اختصاص داشت ،در پاسخ به سئوالی در مورد علت سکوت حضرت علی(ع) در دفاع از حق خود برای جانشینی پیامبر اسلام(ص)، گفت: در آن زمان دو قدرت بزرگ ایران و روم در دنیا وجود داشت و اگر اینها متوجه نزاع داخلی بین مسلمانان می شدند حتما به آنها حمله کرده و اسلام را از بین می بردند ولی امیرالمومنین(ع) با سکوت خود و حتی در ناتوانی خلفای اهل سنت، با تجهیز ارتش، جهان اسلام را نجات داد و این نقش امام علی در نجات جهان اسلام از دست دو ابر قدرت آن زمان، مخفی ماند که این، از جمله ظلم هایی است که در حق آن حضرت شده است.

این اسلام شناس برجسته در پاسخ به سئوالی در مورد محمد مرسی رئیس جمهور مصر گفت: از مشکلات اساسی این است که افراد با فرهنگ ها و اوضاع سیاسی و ترکیب اجتماعی جامعه های متفاوت را با هم مقایسه می کنند. وی افزود: این اشتباه بزرگی است که مرسی تازه به قدرت رسیده با فرهنگ مصر که با فرهنگ ایران متفاوت است را با فردی مانند امام خمینی(ره) مقایسه کرد چون هم به امام ظلم می شود و هم به مرسی زیرا این دو شخصیت با هم کاملاً متفاوتند.

وی افزود: رئیس جمهور مصر حافظ کل قرآن و زندان کشیده و از بین مستضعفین و متدین است و باید مرسی را به اندازه خود او ببینیم نه اینکه او را با شخصیتی چون امام مقایسه کنیم، بایستی شرایط مرسی و وضعیت کنونی مصر در جهان را هم در نظر گرفت. عصام العماد در ادامه گفت: این تلاش و نیرنگ عربستان است که جهان اسلام از جمله ایران را نسبت به قیام های منطقه بدبین کند. وی با اشاره به بینش رهبر انقلاب که فرمودند که من سال هاست منتظر این لحظه بودم افزود: ما باید به چنین رهبری امید داشته باشیم.

وی گفت: اینکه انتظار داشته باشیم مرسی از همین ابتدا با آمریکا و اسرائیل در بیفتد گمراه کننده است چون شرایط آن وجود ندارد و همین که مرسی به رغم مخالفت آمریکا، اسرائیل و عربستان به تهران آمد اقدامی بزرگ بود.

عصام عماد در مورد تفاوت های وهابیت زمان کنونی و وهابیت چند صد سال قبل نیز مطالبی گفت و وهابیت را چند گروه عنوان کرد و گفت: دولت عربستان به دست وهابیون انقلابی سرنگون خواهد شد چون دولت عربستان برای مدتی مردم را فریفت ولی الان مردم بیدار شده اند و بسیاری از وهابیون انقلابی شیعه شده اند و می شوند.

جشن بزرگ غدیر هرساله در جهرم از عید قربان آغاز و تا عید غدیر ادامه دارد و چندسالی است که در این ایام از سوی بنیاد فرهنگی پژوهشی پیمان غدیر جهرم از میهمانان و اسلام شناسان برجسته جهان اسلام برای شرکت در این جشن بزرگ دعوت می شود و با اعزام انها از طرف بنیاد به شهرهای اطراف و دانشگاههای و مساجد و ... در مورد غدیر و شیعه سخن گفته می شود.

هچنین همایشی بین المللی نیز به همین مناسبت در جهرم برگزار می شود و اوج این جشن بزرگ صبح روز عید غدیر خم است که در  محل غدیریه جهرم با حضور اقشار مختلف مردم، میهمانان و سخنرانی یکی از علمای برجسته کشوری برگزار می شود.